piątek, 5 września 2014

Serwetka w gwiazdki - ciąg dalszy


To moja obecna praca. Do skończenia zostały jeszcze trzy motywy. Wzór podpatrzony u CouchCrochetCrumbs. Ten pomysł często spotykam na stronach tureckich: zrobić motywy szydełkowe albo frywolitkowe, a dookoła płatki najprostszym pętelkowym ściegiem. To nie jest trudne, a bardzo efektownie wygląda.

Przy okazji testuję Adę 30. Większość pętelek dotąd robiłam Altin Basak, choć Ada też już się pojawiała. Chyba jest odrobinkę grubsza od Altin Basak, ale różnica jest niewielka. Miałam taki moment w Krasnymstawie, że nić się co chwila rwała. Teraz jednak używam nici z tego samego kłębka i nie narzekam. Przy całej tej pracy zerwała mi się może raz albo dwa razy. To się zdarza i z tureckimi nićmi.

Trochę zmieniłam sposób zaciągania węzełków. Przedtem pociągałam za całą nić, co jest szybkie i łatwe, ale może ją mocno nadwyrężyć. Cały ten odcinek nici podlega kilkudziesięciu solidnym szarpnięciom - są momenty, gdy czuję, jak trzeszczą włókienka. Dlatego teraz trzymam nitkę kilka centymetrów za węzełkiem. Przyzwyczaiłam się. Jest mniejsze ryzyko, że nić się zerwie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz