środa, 23 stycznia 2013

Pomedalionić sobie trochę

— Skąd bierzesz takie idiotyczne pytania?! — obruszył się Trurl. — No dobrze. Nie masz jeszcze wprawy, to zrozumiałe. Czy wiesz, czego pragniesz?

— Poróżniczkować sobie trochę.

— Nie w tej chwili, ośle, tylko w życiu! [S. Lem, Bajki robotów]
Różniczkowanie, fajna sprawa. Całki też. Za jakiś czas trzeba będzie zrobić sobie powtórkę, młode pokolenie rośnie i zaczyna zadawać trudne pytania.  Człowiek tak sobie przeżył dwadzieścia parę lat bez całek i różniczek, a tu ups... jak to było z logarytmami... Funkcja potęgowa... wykładnicza... całka z iks po de iks - tak to szło? Hm. Książkę w łapę i do roboty, jak nic. Zakuwać! Odrdzewiać szare komórki, póki jeszcze chodzą!

Tymczasem wpadły mi w ręce niebieskie koraliczki, i zachciało mi się trochę POMEDALIONIĆ. Wyszła tego cała garść.




A co do całek - yyy... yyywentualnie jak sobie przypomnę, to policzę objętość jajowatych koralików. Wtedy chyba młody mnie nie zagnie.

5 komentarzy:

  1. O całkach, różniczkowaniu i tego typu pierdutach nawet mi nie mów - ja już zapomniałam, a córka właśnie na nich poległa:(
    Za to medalioniki piękne!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze mam prośbę - jakbyś mogła usunąć ten kod obrazkowy przy komentarzach, to nie musiałabym rzucać brzydkimi wyrazami przy kilkukrotnym wstawianiu tego samego komentarza:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, przykro mi, nie mam pojęcia co z tym kodem zrobić. To kwestia Bloggera, mi się ten kod w ogóle nie wyświetla jak coś wpisuję. Zupełnie nie wiem, dlaczego ja mam inaczej na ekranie niż Ty :(
    I dziękuję za ciepłe słowo o medalionach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Agnieszko, wejdź w projekt - ustawienia - posty i komentarze i wybierz tam gdzie jest "włącz weryfikację obrazkową" - nie.
    Bloger po zmianach wszystkim tak ustawił, nie wiem po co?!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako ochrona przed spamem. Bot jest za głupi aby odczytać kod z obrazka. Jeśli zdejmę ochronę, może na drugi dzień znajdę kilkadziesiąt reklam agencji towarzyskich i szemranych aptek. Mnóstwo tego szlaja się po Internecie.

    OdpowiedzUsuń